معاون آموزش ، فرهنگی و پژوهش علامه طباطبایی اردبیل
نام: شهنام نام خانوادگی: آزادمرد
گروه علمی مربوطه: علوم تربیتی و روانشناسی ایمیل: sazadmard@yahoo.com
سوابق تحصیلی :
- دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی از علوم و تحقیقات اصفهان (1393)
- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران (1379)
- کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه تبریز (1377)
- عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد: بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری وابسته به زمینه و نابسته به زمینه با توانایی حل مسئله دانش آموزان، دانشگاه علامه طباطبایی (1379)
- عنوان رساله دکتری: اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازده های شناختی و عاطفی یادگیری، علوم و تحقیقات اصفهان(1393)
- مقالات علمی در مجلات معتبر علمی-پژوهشی و بین الملی(ISI) :
1-الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی و فراشناختی، جهت گیری هدفهای پیشرفت و هوش معنوی در درس زیست شناسی، روانشناسی مدرسه- 1392، دوره دوم، شماره 8 2- مقایسه اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق و روش آموزش مرسوم بر بازده های شناختی و عاطفی یادگیری دانشجومعلمان، مطالعات آموزشی و اموزشگاهی، 1392، دوره دوم، شماره 6 3- تاثیر فراشناخت درمانی و آموزش مؤلفه های هوش معنوی بر اختلال اضطراب فراگیر دانشجویان، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، 1394، دوره سوم، شماره 4 4- تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر هوش موفق بر بازده های شناختی و عاطفی یادگیری، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 1395، دوره دوازده، شماره 39 5- اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازده های شناختی یادگیری دانشجو معلمان در درس روانشناسی تربیتی ، پژوهش در برنامه ریزی درسی، 1395، 6- نقش ابعاد شخصیتی و سبکهای دلبستگی در پیش بینی رفتارهای سازگارانه نوجوانان زورگو، روانشناسی مدرسه، 1396
- انتشار کتاب :
- درمان روانشناختی اختلالات کودکان، 1394، ترجمه، انتشارات امیرکبیر 2- ایفای نقش تربیتی کارکنان دوره ابتدایی، 1390، تالیف، انتشارات نیک آموز- به سفارش وزارت آموزش و پرورش
- طرح های پژوهشی مصوب (در دست اجرا، خاتمه یافته) :
- میزان آگاهی آموزگاران از بازیها و نقش آن در رشد شناختی، اجتماعی و ... دانش آموزان، 1382 2- عوامل مرتبط با انگیزش شغلی معلمان استان اردبیل،1384 3- عوامل موثر در بهداشت روانی دانش آموزان شاهد و ایثارگر، 1385
- مقالات در مجموعه مقالات همایش های بین المللی داخل و خارج :
- Investigation of the relationship between field dependent and field independent learning style's with problem solving, May 2011, 4th International Conference of Cognitive Science/ Tehran Medical Science University
2-رابطه امید، خوش بینی و منبع کنترل با خودکارآمدی دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان ارومیه، مهرماه 1394، اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی ایران/ مؤسسه عالی علوم و فناوری خوارزمی شیراز 3- مقایسه اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق، هوش تحلیلی، و روش سنتی بر بازده های یادگیری، دی ماه 1394، دومین کنفرانس ملی تحول و نوآوری در علوم انسانی ایران- مؤسسه عالی علوم و فناوری خوارزمی شیراز 4- نقش ابعاد سرمایه اجتماعی، هوش معنوی و صفات شخصیت در پیش بینی رضایت زناشویی زوجین، آبان 1394، سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی ایران/ کرج – سالن همایشهای تلاش 5- نقش هوش هیجانی و صفات شخصیت در پیش بینی بهزیستی روانشناختی والدین کودکان دارای ناتوانیهای یادگیری، شهریور 1395، سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی/ ایران – تهران 6- نقش باورهای فراشناختی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی والدین کودکان دارای ناتوانیهای یادگیری، شهریور 1395، دومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی، مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران/ ایران – تهران 7- رابطه پرخاشگری والدین با افسردگی فرزندان، سومین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران، تهران، تیرماه 96 8- رابطه پرخاشگری والدین با عملکرد تحصیلی فرزندان، سومین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران، تهران، تیرماه 96
- سوابق آموزشی و تدریس :
مشاور مدرسه ( به مدت 15 سال)- تدریس در دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی- مرکز آموزش مدیریت دولتی- دانشگاه علمی-کاربردی - دانشگاه فنی و حرفه ای- آموزش ضمن خدمت معلمان (بیش از 1300 ساعت) – 3 سال مامور آموزشی در دانشگاه فرهنگیان
- سوابق عضویت:
سرگروه مصاحبه گران پذیرش دانشجومعلمان - عضو کمیته تعیین صلاحیت مدرسان دانشگاه فرهنگیان اردبیل - عضو بسیج اساتید استان اردبیل- عضو گروه آموزشی علوم تربیتی و روانشناسی تربیت معلم - عضو ستاد استانی طرح احیای نقش راهنمایی- مشاوره ای معلمان - عضو گروه بررسی آثار و تالیفات معمان - عضو کمیته پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اردبیل
- جوایز و افتخارات علمی :
رتبه اول پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان اردبیل (1396) - رتبه دوم پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان (1395) - رتبه اول هسته مشاوره، لوح تقدیر از طرف دفتر برنامه ریزی امور فرهنگی و مشاوره وزارت (85-84) - تقدیر به خاطر تالیف کتاب، لوح تقدیر از طرف معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش (1390)
- داوری مقالات مجلات
فصلنامه علمی-پژوهشی تفکر و کودک - مجله علمی-پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک - مجله علمی-پژوهشی کومش (دانشگاه علوم پزشکی سمنان) - مجله علمی-پژوهشی نسیم تندرستی (دانشگاه علوم پزشکی ساری)
- راهنمایی پایان نامۀ کارشناسی ارشد (25 مورد)