پردیس علامه طباطبایی اردبیل

به مناسبت دهه کرامت :

صعود جمعی از اعضای غیرهیأت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل به قلّه ی سبلان

سبلان را باید رفت و دید که، « شنیدن کی بود مانند دیدن» و آن گاه لذّت اوج نشینی معنوی را دریافت.

به مناسبت دهه ی کرامت ، جمعی از کارکنان و اعضای غیرهیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به سرگروهی آقای ولی قیم شاهی که تجربه ی 41 بار صعود به قله ی سرفراز سبلان را دارد ، به قلّه ی سبلان صعود کردند.

سبلان با اختلاف کمی از علم کوه سومین قلّه ی مرتفع ایران بوده، در تمام فصول سال می توان یخچال های دائمی آن را دید و در نقاط مختلف آن شاهد برف بود. کوه سر به فلک کشیده ای که از آتشفشان های خاموش محسوب می شود و دارای طبیعتی بکر بوده، با آبگرم های جوشانی هم چون سرعین، شابیل، سردابه و ... همه ساله میزبان گردشگران و کوهنوردان داخلی و خارجی است و به «سلطان ساوالان» معروف است. این کوه دارای دریاچه ای زیباست که دیدن آن بسیار شعف انگیز بوده و برای لحظاتی سختی راه و شرایط ارتفاع و فشار هوا را از یاد هر کوهنوردی می برد و هر بیننده ای با دیدن عظمت روحانی آن به قدرت لایزال الهی و نشانه ها و آیه های خداوند پی می برد.

و در این سیر و سلوک خاکی و افلاکی کوهنوردان دانشگاه فرهنگیان ما نیز، همچون سایر کوهنوردان در کنار دریاچه ی قلّه ی سبلان،در مقابل عظمت خداوند سر تعظیم فرود آورده، دو رکعت نماز شکر به جای آورند و صعودشان را بزم گرفتند.


نظرات کاربران