پردیس علامه طباطبایی اردبیل

در پردیس علّامه طباطبایی اردبیل برگزار شد:

کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین گزینش در آموزش و پرورش برای دانشجومعلمان پردیس

به همّت مسؤولان مدیریّت امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان اردبیل و با همکاری مسؤولان هسته ی گزینش اداره ­ی کل آموزش و پرورش استان اردبیل کارگاه یک روزه آشنایی با قوانین گزینش در آموزش و پرورش  نظام گزینش کشور در با حضور کلیه دانشجومعلّمان پردیس علّامه طباطبایی اردبیل برگزار شد.

افروز مسؤول هسته ی گزینش اداره ی کل آموزش وپرورش در خصوص اهداف کارگاه توجیهی اشاره نمود که در حیطه­ ی فرمان شش گانه ی حضرت امام (ره)، مبنی بر ارتقاء توانمندی نیروی انسانی و به تبع آن افزایش اطلاعات نسبت به مسائل اعتقادی، سیاسی و اجتماعی با رویکرد آموزشی مدّ نظر است تا بدین طریق عزیزان در حراحل آموزش بتوانند از پتانسیل و توانایی خود در حوزه ی کسب مهارت نگرش و سلامت روان با شایسته محوری تلاش هایشان را به حداکثر برسانند. وی افزود تلاش بر این است که با مساعدت ومعاضدت مسؤولان دانشگاه فرهنگیان، درخصوص تبیین اهداف و انتظارات گزینش کارهایی انجام شود و چه بهتر که این کارها در زمان و درگاه فرهنگی انجام شود.

دکتر نورمند سرپرست مدیریت امور پردیس های استانی اردبیل در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: در حیطه ی زمان و درگاه فرهنگی و نظر به اهمّیّت موضوع در دانشگاه با شعار دانشگاه فرهنگیان، رکن تحول و تعالی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران زمان مان، باید گفت که هدف پرورش نیروهای انسانی و معلّمانی با کیفیّت بالا برای ایجاد تحوّل در کلّ جامعه و بالمآل تکامل و تعالی اندیشه های اندیشه پرور جامعه است تا نسل نو، هوشمندانه در قبال مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جامعه حسّاس باشند و نهایت مسیر زندگی انسان ها را فکورانه ترسیم و تصویر کنند و با برنامه ریزی های دقیق و ظریف برای تمامی مراحل زندگی جامعه ی فعلی و آیندگان الگو و مسوره ی جهان و جهانیان باشند و چه بهتر که این مهمّ به دست و اندیشه ی معلّمان به روز و روزآمد انجام شود تا در دنیای فعلی با همه ی زرق و برق ها و زینت های مادّی و معنوی زورمداران و دین گریزان و مستبدّان بدانند که مسیر انسانیّت می تواند به دست چنین افرادی هم ترسیم شود براساس این تفکّرات در دانشگاه ما علاوه بر ساعات رسمی و غیر رسمی درسی و برای تداوم مسیر یادگیری و به تعبیر زیباتر تعلیمی و تربیتی آموزش صرف علمی نمی تواند ملاک موفّقیّت باشد بلکه همگام با آن ومحورّت مسائل تربیتی و فرهنگی با توجه به رویکرد روحیّه ی تحقیق و پژوهش در جبهه ی نظرورزی و نظریّه پروری، فرصتی برای آموزش غیر رسمی به دلخواه و آزادانه در جهت تقویت فکر فرهنگی و تربیتی لحاظ شده است که با موضوعات سرفصل های اختیاری و تنوّعی و مطابق میل و خواسته ی دانشجومعلمان و حتی مقوله های ورود به زندگی هدفدار تعیین شده است تا این عزیزان و مشعل داران آموزش و پرورش بدین وسیله و از این دریچه به جنبه های دیگر آموزشی و خلّاقانه دسترسی پیدا کنند و تعامل فکری و علمی داشته باشند. دکتر نورمند در ادامه افزود: ما امروزه مفتخریم با ارج گذاری به این ایده و نظر، چند نیم سالی است در ابعاد مختلف مُجری انجام چنین کلاس هایی هستیم و چه نیک در نیم سال دوم و بعد از آغاز سالِ نو اوّلین زمان درگاه فرهنگی در پردیس های استانمان را شاهد اجرای آن در حیطه ی مسائل گزینشی به وسیله ی گزینش گران و استادان هسته ی گزینش آموزش و پرورش استانمان هستیم. جای آن است از تمامی این بزرگان تقدیر و تشکری ویژه داشته باشیم که عزّت عزیزان مدام باد./