اطلاعیه
شیوه نامه ی جشنواره الگوهای تدریس برتر
باسمه تعالی
«شیوه نامه جشنواره الگوهای تدریس برتر»
معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان
برای تربیت دانشجومعلمان خلاق ،اندیشمند،متفکر و بالنده در جهت کسب مهارتهای لازم در ابعادشناختی،ادارکی و مهارتهای،به لحاظ به کارگیری روشها و شیوه های نوین یاددهی و یادگیری در امر آموزش به سبب شکوفا نمودن استعدادهای دانش آموزان و تقویت مهارت ها و قابلیت های آنان جشنواره الگوهای تدریس را با اهداف:
- فراهم آوردن زمینه های ارتقای صلاحیت های علمی و حرفه ای دانشجو معلمان
- بهبود و عملکرد آموزشی و تدریس دانشجو معلمان
- شناسایی و ترویج روش های موفق و کارآمد تدریس
- کاربردی ساختن نظریه های یادگیری و آموزش
- فراهم آوردن زمینه های مناسب به منظور بروز خلاقیت و نوآوری دانشجو معلمان
- ایجاد رقابت سالم بین دبیران با تکیه بر روش های موثر و فعال
- بهره مندی هوشمندانه از فناوری های نوین در فرایند یاددهی و یادگیری
در سه مرحله منطقه ای ،استانی و کشوری در موضوعات و محورهای زیر برگزار نماید.
الف- بخش علمی جشنواره
1- تدوین تجارب تدریس
2- ارائه مقاله علمی مرتبط با تدریس
تدوین تجارب تدریس:
در این بخش به توصیف تحلیلی از تجربه ای عملی در زمینه تدوین در حوزه ای که خود دانشجو معلم تجربه نموده خواهد پرداخت و هدف آن انتقال تجربه های عملی به سایر معلمان با ذکر نکات اصلی و راهبردی در آن تجربه و تاثیری که در یادگیری و یاددهی و پیشبرد بهبود عملکرد فرد داشته است می پردازد از این رو تمامی دانشجو معلمان دوره متوسطه نظری دعوت می شود تا تجربه های خود را در این زمینه در قالب کاربرگ (پیوست می باشد) ارائه و تکمیل نمایند. تجارب برتر در مجموعه ای با نام افراد ارائه دهند چاپ خواهد شد و از منتخبین آنها تجلیل خواهد شد.
2- ارائه مقاله علمی مرتبط با تدریس:
در این بخش تلاش می شود با همکاری همه دانشجو معلمان اساتید صاحب نظران پژوهشگران به خصوص دانشگاه فرهنگیان عرصه ای برای عرضه ی آخرین مطالب و پژوهش های علمی در زمینه یاددهی- یادگیری و تدریس فراهم گردد. و از مقاله هاومطالب پژوهشی اصیلکه دربردارنده یافته های جدید در ابعاد مختلف تدریس و آموزش است استقبال خواهد شد علاوه بر پذیرش و ارائه مقالات برگزاری کارگاه های آموزش و نشست های علمی و تخصصی نیز در دستور کار قرار گیرد.
محتوای مقاله:
- نقش الگوهای برتر تدریس در بهبود عملکرد و یادگیری دانش اموزان
- نقش معلم در الگوی تدریس ساخت گرایی و نحوه ارتباط با سایر عوامل تدریس
- نقش و تجارب گذشته فراگیران در بسط و توسعه تدریس و ارتباط ان با یادگیری مطالب جدید
- تاثیر انگیزش دردرگیر نمودن دانش اموزان در تثبیت و یادگیری و تدوین
- ابزارها وروش های ارزیابی و سنجش دانش اموزان
- متناسب سازی الگوی تدریس ساخت گرایی با دروس دوره متوسطه
- اهمیت طراحی آموزشی و نقش ان در جریان تسهیل تدریس الگوهای تدریس برتر
- بررسی و مقایسه الگوهای تدریس فعال با روش های تدریس سنتی
- تاثیر الگوی تدریس ساختن گرایی بریادگیری دروس علوم پایه و آزمایشگاهی دردوره متوسطه نظری
10-بررسی همکاریهای توسعه الگوهای تدریس برتر و فعال از طریق گروه های اموزشی ودرسی
|
|
|
|
|
|
|
ادبیات و علوم انسانی |
آرایه های ادبی |
ارایه های معنوی (مجاز-استعاره –کنایه – تشبیه و ایهام |
|
|
ادبیات و علوم انسانی |
ریاضی سوم |
معادله و تابع های درجه دوم -تابع |
|
|
ادبیات و علوم انسانی |
عربی 3 |
افعال معتل (معتلات) – منادا یا مستثنی |
|
|
علوم تجربی |
زمین شناسی |
کانی شناسی-سنگ-آذرین |
|
|
علوم تجربی و ریاضی فیزیک |
شیمی 2 |
حالت استاندارد ترمودینامیک-عوامل موثر برانحلال پذیری گازها |
|
|
علوم تجربی |
فیزیک 3 |
اتصال خازن ها یا مقاومت ها-تغییر انرژی پتانسیل الکتریکی |
|
|
علوم تجربی |
زیست شناسی و آزمایشگاه |
ژنتیک تولید مثل گیاهی یا رشدو نمو گیاهان |
|
|
|
دین وزندگی 3 |
اعجاز قران- ولایت معنوی |
دبیران می توانند تا تاریخ 20/11/94 برترین تجارب خود در درس متوسطه نظری را باهم به ادرس الکترونیکی دبیرخانه جشنواره amoozash.ruzaviedu.ir مطابق نمودن برگ ثبت و ارسال نمایند
جشنواره الگوهای تدریس برتر در بخش عملی به دو صورت زیر انجام می شود :
الف : غیر حضوری (مجازی) با رویکرد الگوهای تدریس فعال)
ب بخش حضوری ( ارائه تدریس با رویکرد الگوهای تدریس برتر)
جهت ارسال مقالات و دریافت راهنمایی و اطلاعات تکمیلی به ادرس الکترونیکی دبیر خانه جشنوارهwww.Qomg.ir ویا با شماره تلفن های 025-37757214-37715350-37715045 تماس حاصل فرمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های 88305558 و88381037 2285178و88285177 ویا به ادرس سایت دفتر www.medu.ir معاونت ها و سازمانها دفتر اموزش متوسطه نظری مراجعه فرمایید