شیوه نامه برگزاری سلسله همایش های
تربیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی
شیوه نامه برگزاری سلسله همایش های"تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی "
جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم
الف ) مقدمه :
سال 1393 ه. ش توسط مقام معظم رهبری با عنوان راهبردی " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری شده است. با عنایت به این شعار و به منظور بسط و نهادینه سازی مضامین آن در عرصه تربیت معلم ، دانشگاه فرهنگیان پردیس های علامه طباطبایی ، بنت الهدی صدر و مرکز آموزش آزادگان نیر همایش " تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی : جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم "را در سطح استان به مرحله اجرا در می آورند . به همین منظور چهارچوب تدوین مقالات به شرح این شیوه نامه به اطلاع می رساند امیدوار است اعضای هیات علمی ، اساتید ، مدرسین دانشجویان و صاحب نظران و عموم علاقه مندان و مناطق با ارسال آثار و مقالات خود در برگزاری این همایش دانشگاه را یاری فرمایند .
ب ) اهداف همایش :
1 . واکنش مسوولانه دانشگاه به شعار راهبردی سال و متناسب با انتظارات از دانشگاه و رسالت آن ،
2.ایجاد فرصت برای گفتگو و ژرف اندیشی در مولفه های ناظر بر تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان ،
3.شناسایی و معرفی راهکارهای ارتقاء فعالیت های دانشگاه در راستای توسعه شایستگی های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان ،
4.ایجاد فرصت برای توجه به نقش راهبردی معلمان در تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان ،
شرایط تدوین و ارسال مقالات
- مقالات در دو سطح علمی – پژوهشی و علمی – مروری پذیرفته می شوند .
- مقالات باید حاصل پژوهش و تجربیات نویسندگان و دارای اصالت و ایده ی تازه باشند .
- مقالات باید دارای ساختار علمی بوده و نباید قبلاً در همایش های دیگر و یا مجلات علمی داخلی وخارجی ارائه و یا چاپ شده باشند.
- کمیته علمی همایش، حق هر گونه اصلاح در ساختار و ویراستاری مقالات دریافتی را برای خود محفوظ نگه می دارد .
- مسئولیت محتوای مقاله و دفاع از آن بر عهده نویسندگان است.
- مقالات پذیرفته شده در دو بخش ارائه شفاهی و یا پوستر انتخاب خواهند شد.
- از هر نفر به عنوان فرد ارائه دهنده، حداکثر دو مقاله )یک مقاله به صورت سخنرانی و یک مقاله به صورت پوستر( پذیرفته خواهد شد .
- فایل مقالات تحت برنامه word دریافت می گردند.
- محتوای مقاله در مقالات علمی - پژوهشی ، شامل عنوان ، مشخصات نویسندگان ، چکیده ( حداکثر 200 کلمه با5 واژه کلیدی)، مقدمه، طرح مساله، روش ،یافته ها ، بحث و نتیجه گیری و فهرست منابع بر اساس الگوی APA می باشد . در مقالات علمی – ترویجی نیز محتوای مقاله ها در برگیرنده عنوان ، مشخصات نویسندگان ، چکیده (حداکثر 200 کلمه با5 واژه کلیدی)، مقدمه، طرح مباحث اصلی، بحث و نتیجه گیری، و فهرست منابع بر اساس الگوی APA خواهد بود .
- حداکثر صفحات مقاله 20 صفحه A4 (و حداکثر 5000 کلمه ) می باشد .
- کمیته علمی همایش در قبول، رد، اصلاح و ویرایش مقاله های دریافتی آزاد است .
- پذیرش مقاله مشروط به رعایت نکات «شرایط تدوین و ارسال مقالات » و پذیرش نهایی، ارایه و چاپ آن مشروط به تأیید داوران مقاله و نظر کمیته علمی است. در هر صورت، نتیجه به نویسنده اعلام می شود.
- مقالات پذیرفته شده به صورت الکترونیک در یکCD منتشر و همراه با گواهی ارایه، در روز برگزاری همایش به نویسندگان تحویل داده می شود .
ه . محورهای همایش های استانی
- تربیت معلم و توسعه شایستگی های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان ،
- تربیت معلم و توسعه فرهنگ دینی و ملی دانشجو معلمان ،
- تشکل های دانشجویی و تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان،
- برنامه های مکمل و تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان،
- ابعاد شایستگی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی معلم،
- تربیت معلم و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ،
- تربیت معلم و توسعه مهارت های کارآفرینی در دانشجو معلمان ،
- نقش معلمان در تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان،
- شایستگی و مهارت های مورد نیاز معلمی در تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان،
- نقش تربیت معلم در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آموزش و پرورش،
- نقش تربیت معلم درتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،
- نقش تربیت معلم در اصلاح الگوهای مصرف،
- نقش تربیت معلم در توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه ،
- نقش تربیت معلم در توسعه مسوولیت پذیری و فرهنگ شهروندی،
- تربیت معلم و توسعه مدیریت جهادی ،
- تربیت معلم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،
- مفروضات الگوی تربیت معلم اسلامی ،
- مفروضات تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در تربیت معلم ،
- ویژگی مدیریت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حوزه تربیت معلم ،
- ویژگی مدیریت جهادی در عرصه تربیت معلم،
- هویت تاریخی ، فرهنگی و اجتماعی تربیت معلم،
- ضرورت توجه به شایستگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی معلم
- جایگاه شایستگی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی معلم ،
- وضعیت کنونی شایستگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در میان معلمان ایران و جهان
- وضعیت کنونی برنامه های درسی تربیت معلم برای تحقق شایستگی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در میان دانشجومعلمان ،
- عوامل موثر در شایستگی فرهنگی و اقتصادی معلم
- چگونگی پیگیری شایستگی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در تدوین و اجرای برنامههای درسی ،
- چالشهای تربیت فرهنگی و اقتصادی برای تحقق شایستگی فرهنگی و اقتصادی دانشجو معلم
- اقتضائات تربیتی محیط تربیت معلم برای تحقق شایستگی فرهنگی و اقتصادی دانشجو معلم،
- سایر موضوعات مرتبط
صاحبان آثار می توانند تا تاریخ 15/9/93 مقالات خود را با شرایط فوق تدوین و به همراه cd به دبیر خانه همایش واقع در اردبیل خیابان سعدی کوچه کرد احمد پردیس علامه طباطبایی کد پستی 5614795443 ارسال نمایند