پردیس علامه طباطبایی اردبیل

شیوه نامه برگزاری سلسله همایش های

تربیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی

شیوه نامه برگزاری سلسله همایش های"تربیت  فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی  "

جایگاه  و اقتضائات در تربیت معلم

الف ) مقدمه :

     سال 1393 ه. ش  توسط مقام معظم رهبری با عنوان راهبردی  " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری شده است. با عنایت به این شعار و به منظور بسط و نهادینه سازی مضامین آن در عرصه تربیت معلم ، دانشگاه فرهنگیان پردیس های علامه طباطبایی ، بنت الهدی صدر و مرکز آموزش آزادگان نیر  همایش " تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی : جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم "را در سطح استان به مرحله اجرا در می آورند . به همین منظور چهارچوب تدوین مقالات به شرح این شیوه نامه به اطلاع می رساند امیدوار است اعضای هیات علمی ، اساتید ، مدرسین دانشجویان و صاحب نظران و عموم  علاقه مندان و مناطق با ارسال آثار و مقالات خود در برگزاری این همایش دانشگاه را یاری فرمایند .

ب ) اهداف  همایش  :

  1 . واکنش مسوولانه دانشگاه به شعار راهبردی سال و متناسب با انتظارات از دانشگاه و رسالت آن ،

2.ایجاد فرصت برای گفتگو و ژرف اندیشی در مولفه های ناظر بر تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان ،

3.شناسایی و معرفی راهکارهای ارتقاء فعالیت های دانشگاه در راستای توسعه شایستگی های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان ،

4.ایجاد فرصت برای توجه به نقش راهبردی معلمان در تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان ،

شرایط تدوین و ارسال مقالات

  • مقالات در دو سطح علمی – پژوهشی و علمی – مروری پذیرفته می شوند .
  • مقالات باید حاصل پژوهش و تجربیات نویسندگان و دارای اصالت و ایده ی تازه باشند .
  • مقالات باید دارای ساختار علمی بوده و  نباید قبلاً در همایش های دیگر و یا مجلات علمی داخلی وخارجی ارائه و یا چاپ شده باشند.
  • کمیته علمی همایش، حق هر گونه اصلاح در ساختار و ویراستاری مقالات دریافتی را برای خود محفوظ نگه می دارد .
  • مسئولیت محتوای مقاله و دفاع از آن بر عهده نویسندگان است.
  • مقالات پذیرفته شده در دو بخش ارائه شفاهی و یا پوستر انتخاب خواهند شد.
  • از هر نفر به عنوان فرد ارائه دهنده، حداکثر دو مقاله )یک مقاله به صورت سخنرانی و یک مقاله به صورت پوستر( پذیرفته خواهد شد .
  • فایل مقالات تحت برنامه word   دریافت می گردند.
  • محتوای مقاله در مقالات علمی - پژوهشی ، شامل  عنوان ، مشخصات نویسندگان ، چکیده ( حداکثر 200 کلمه با5 واژه کلیدی)، مقدمه، طرح مساله، روش ،یافته ها ، بحث و نتیجه گیری  و فهرست منابع  بر اساس الگوی APA می باشد . در مقالات علمی – ترویجی نیز محتوای مقاله ها در برگیرنده  عنوان ، مشخصات نویسندگان ، چکیده (حداکثر 200 کلمه با5 واژه کلیدی)، مقدمه، طرح مباحث اصلی، بحث و نتیجه گیری، و فهرست منابع  بر اساس الگوی APA خواهد بود .
  • حداکثر صفحات  مقاله 20  صفحه A4 (و حداکثر 5000 کلمه ) می باشد .
  • کمیته  علمی همایش  در قبول، رد، اصلاح  و ویرایش مقاله های دریافتی آزاد است .
  • پذیرش مقاله مشروط به رعایت نکات «شرایط تدوین و ارسال مقالات » و پذیرش نهایی، ارایه و چاپ آن مشروط به تأیید داوران مقاله و نظر کمیته علمی است. در هر صورت، نتیجه به نویسنده اعلام می شود.
  • مقالات پذیرفته شده  به صورت الکترونیک در یکCD منتشر و همراه با گواهی ارایه،  در روز برگزاری همایش به نویسندگان تحویل داده می شود . 

ه .  محورهای  همایش های استانی

  • تربیت معلم و توسعه شایستگی های فرهنگی  ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان ،
  •   تربیت معلم  و توسعه فرهنگ دینی و ملی دانشجو معلمان  ،
  • تشکل های دانشجویی و تربیت فرهنگی  ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان،
  • برنامه های مکمل  و تربیت فرهنگی  ، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان،
  • ابعاد شایستگی فرهنگی  ، اجتماعی و اقتصادی معلم،
  • تربیت معلم و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ،
  • تربیت معلم  و توسعه مهارت های کارآفرینی در دانشجو معلمان ،
  • نقش معلمان در تربیت فرهنگی  ، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان،
  • شایستگی و مهارت های مورد نیاز معلمی در تربیت فرهنگی  ، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان،
  • نقش تربیت معلم در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آموزش و پرورش،
  • نقش تربیت معلم درتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،
  • نقش تربیت معلم در اصلاح الگوهای مصرف،
  • نقش تربیت معلم در توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه ،
  • نقش تربیت معلم در توسعه مسوولیت پذیری و فرهنگ شهروندی،
  • تربیت معلم و توسعه مدیریت جهادی ،
  • تربیت معلم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،
  • مفروضات الگوی تربیت معلم اسلامی ،
  • مفروضات تربیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در تربیت معلم ،
  • ویژگی مدیریت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حوزه تربیت معلم ،
  • ویژگی مدیریت جهادی در عرصه تربیت معلم،
  • هویت تاریخی  ، فرهنگی و اجتماعی تربیت معلم،
  • ضرورت  توجه به شایستگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی معلم
  • جایگاه شایستگی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی معلم  ،
  • وضعیت کنونی شایستگی فرهنگی، اجتماعی  و اقتصادی در میان معلمان ایران و جهان
  • وضعیت کنونی برنامه های درسی تربیت معلم برای تحقق شایستگی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در میان دانشجومعلمان  ،
  •   عوامل موثر در شایستگی فرهنگی و اقتصادی معلم
  • چگونگی پیگیری شایستگی فرهنگی ، اجتماعی  و اقتصادی در تدوین و اجرای برنامه­های درسی  ،
  • چالش­های تربیت فرهنگی و اقتصادی برای تحقق شایستگی فرهنگی و اقتصادی  دانشجو معلم
  • اقتضائات تربیتی محیط تربیت معلم برای تحقق شایستگی فرهنگی و اقتصادی دانشجو معلم،
  • سایر موضوعات مرتبط

 

صاحبان آثار  می توانند تا تاریخ 15/9/93 مقالات خود را با شرایط فوق تدوین و به همراه cd   به دبیر خانه همایش واقع در اردبیل خیابان سعدی کوچه کرد احمد پردیس علامه طباطبایی کد پستی 5614795443 ارسال نمایند